Registrácia

Ako začať so zdravým životným štýlom?

videný 1 000 - 5 000

Zdravý životný štýl. Poznáte to, povieme si, že začneme od pondelka, od nového roka, od mája, aby sme mali postavu do leta...No ten pondelok nikdy nepríde, v novom roku máme kopec iných starostí ako dojedanie koláčikov z Vianoc a v máji to proste už nestíhame. Raz však príde ten deň, keď sa postavíme pred zrkadlo a povieme si dosť! No vtedy nás začne trápiť jedna zásadná vec. Ako začať? To je otázka, ktorú som si kládla asi dva mesiace vkuse. Nakoniec sa mi vďaka týmto tipom úspešne začať podarilo a tak trochu ma zdravý životný štýl drží dodnes.


1. Informácie

Na začiatku svojej cesty za pevným zadkom, six-packom, zhodením pár kíl alebo čohokoľvek už len chcete, je veľmi dôležité, aby ste vedeli veľa o tom, ako funguje Vaše telo, o potravinách a ich nutričných hodnotách a o správnom cvičení. Tieto informácie ľahko nájdete na internete. Avšak nie všetky sú úplne správne, preto si radšej prečítajte viac článkov a viac názorov alebo sa rovno opýtajte fitness trénera či športového nadšenca vo Vašom okolí. Nie nadarmo sa hovorí, že informácie sú kľúčom k úspechu!


2. Osobný tréner

Ďalšou možnosťou ako načerpať informácie je už spomínaný osobný tréner. Ja som mala pár hodín s trénerkou, ktorá mi vysvetlila, ako sa správne cvičí, aby som nezaťažovala kĺby a ukázala mi rôzne cviky na spevnenie tela s vlastnou váhou, ktoré cvičím dodnes. Bohužiaľ, osobní tréneri sú drahí a teda som si našla inú alternatívu. Na Youtube nájdete mnoho videí, ktoré môžu nahradiť Vášho osobného trénera. Napríklad kanály blogilates alebo BeFit. Pri ich cvičeniach, dokonca aj tých, ktoré trvajú len 3 minútky, som sa poriadne zapotila aj v pohodlí svojho domova.


3. Zostavenie vlastného plánu

Keď už máte informácií plnú hlavu, zostavte si svoj vlastný jedálniček a cvičebný plán, ktoré Vám budú vyhovovať. Poprípade ich skúste viac a sledujte, čo to robí s Vašou váhou a Vašim telom. Mne veľmi pomohlo, keď som si denne zapisovala všetko, čo som jedla a pocit, ktorý som po jedle mala (nafúknutosť, bolesť brucha, pocit sýtosti, ľahkosti a pod.). Vďaka tomu som zistila, ktoré potraviny mi nerobia dobre a z jedálnička som ich vyradila.


4. Nájdite si parťáka

Môžete sa navzájom motivovať, skúšať spolu rôzne recepty a aj cvičenie je potom zábavnejšie!


5. Všetko si zapisujte

Kúpte si diár, zošit alebo blok, do ktorého si budete zapisovať každý deň nielen čo ste zjedli, ale aj čo ste odcvičili. Na začiatku sa pomerajte a všetky miery a váhu si tiež zapíšte. Po mesiaci zopakujte a uvidíte, ako Vám vaša doterajšia strava miery ovplyvnila a či sa hodiny vo fitku vyplatili. Ak Vám mesiac nepriniesol žiadne výsledky, viete, že ste niekde spravili chybu a ak ste si poctivo zapisovali každý deň, nájdete ju.


Dúfam, že aspoň jednému z Vás tieto tipy pomôžu a Vaša cesta za zdravým životným štýlom bude ľahšia!


Pusu, Viki


user avatar
Viki Baťalíková
http://vikibatalik.blogspot.sk/
Páči sa ti môj článok ?
Diskusia k článku
0 komentáre